Menu
reklama
reklama

UWAGA NA OSZUSTÓW! - NASZA S.A. – OSTRZEŻENIE KONSUMENCKIE

 

telefonyMiejski Rzecznik Konsumentów w Jaworznie informuje, że na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zostało opublikowane ostrzeżenie dotyczące firmy telekomunikacyjnej Nasza S.A. Prezes UOKiK prowadzi postępowanie przeciwko firmie Nasza S.A. i po raz kolejny ostrzega konsumentów, że firma ta stosuje nielegalną praktykę, która może narazić szeroki krąg konsumentów na znaczne straty finansowe i niekorzystne skutki. UOKiK apeluje o ostrożność i przestrzega, że :

  • przedstawiciele firmy Nasza S.A. telefonują do osób w podeszłym wieku i podają się za ich dotychczasowego operatora,
  • przedstawiciele firmy Nasza S.A. proponują obniżenie abonamentu za telefon i nielimitowane rozmowy, które w rzeczywistości wiążą się z dodatkową opłatą. Dodatkowo konsument jest obciążany opłatami za wykaz połączeń, wyświetlanie numeru i ubezpieczenie zapłaty na wypadek śmierci, nawet gdy nie wyrażał na to zgody,
  • na umowie nie ma logo spółki, a jej nazwa i dane są napisane małą czcionką. Wyraźnie zaznaczona jest tylko nazwa dotychczasowego operatora konsumenta,
  • informacja o zmianie operatora telekomunikacyjnego dociera do konsumenta zazwyczaj po upływie 14 dni, w których może bezpłatnie odstąpić od umowy,
  • kara, którą pobiera Nasza S.A. za rozwiązanie umowy, wynosi od około 500 zł do około 1500 zł.

Postępowanie dotyczące Nasza S.A. prowadzi także Prokuratura Okręgowa w Płocku. Całą treść ostrzeżenia można przeczytać na www.uokik.gov.pl.

Konsumencie,

  • jeżeli zadzwoni do Ciebie konsultant reprezentujący firmę, z którą masz podpisaną umowę i w trakcie rozmowy złoży Ci propozycję obniżenia abonamentu czy też rachunków za gaz lub prąd, to zapisz szczegóły oferty i odłóż słuchawkę,
  • nie podawaj swoich danych przez telefon,
  • zadzwoń do swojego operatora telekomunikacyjnego lub sprzedawcy prądu bądź gazu i upewnij się, czy konsultant rzeczywiście działał w imieniu Twojego operatora lub dostawcy mediów,
  • pamiętaj, że od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa (czyli na przykład w Twoim domu) masz prawo odstąpić w terminie 14 dni kalendarzowych.

    Miejski Rzecznik Konsumentów 

    Krystyna Banasik

    ul. Plac Górników 5, pok. 20
     tel. (+48 32) 6181 777
     fax (+48 32) 6181 723

    Mieszkańcy Jaworzna mogą zgłaszać się do Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów:
    - osobiście - w godzinach pracy Urzędu;
    - telefonicznie tel. (+48 32) 6181 777;

    rzecznik.konsumentow@um.jaworzno.pl Miejski Rzecznik Konsumentów odpowiada jedynie na e-maile zawierające dane nadawcy.
     

    Rzecznik wykonuje swoje zadania przez zapewnienie konsumentom bezpłatnych porad prawnych, występowanie do przedsiębiorców w spornych sprawach w formie mediacji. Rzecznik Konsumentów nie ma uprawnień kontrolnych, nie może wydawać nakazów, zakazów, nakładać kar.
     Pod adresemwww.jaworzno.pl/urzad-miejski/miejski-rzecznik-konsumenta  można znaleźć informacje o zakresie zadań rzecznika konsumentów, oraz pobrać potrzebne wzory dokumentów.



Dodaj komentarz

Teksty i fotografie opublikowane w portalu stanowią własność intelektualną ich autorów. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Napisz komentarz.
Treść komentarza powinna być związana z tematem artykułu. Nie będą publikowane: Komentarze naruszające netykietę, oraz promujące komercyjne strony, produkty itp. Komentarze obraźliwe, bądź nie wnoszące nic do dyskusji. Komentarze propagujące nienawiść, rasizm, nietolerancję wobec poglądów, przekonań i wyznań. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy umieszczanych przez użytkowników i gości serwisu. Odpowiedzialność za treść postów ponosi wyłącznie ich autor. Komentarze nie są materiałem prasowym w rozumieniu prawa prasowego.


Kod antyspamowy
Odśwież

Powrót na górę

Instytucje miejskie

Kultura

Polskie portale

INSTYTUCJE

Miasta różne

Follow Us